Har du styr på det praktiske, når du planlægger udflugt for arbejdet?

Det er ikke altid rart at være den, der skal stå for en firmaudflugt. Det kan være, at der er noget, man er bange for at overse, eller at folk er utilfredse med ens plan. Derfor får du her tre hurtige aspekter af udflugtsplanlægning, som altid er gode at have styr på!

Event

Når I skal planlægge en udflugt, så skal I naturligvis have et sted at tage hen! Hvad end dette er en koncert, et stand-up show eller en tur i svømmehallen, så skal det være noget, som de fleste synes er sjovt! Hvis du er nervøs for at stå alene med ansvar for arrangementet, så kan du oprette en meningsmåling på Facebook, hvor folk tilkendegiver deres ønsker. På denne måde sikrer du også, at folk føler sig hørt. Måske kommer der endda forslag, som du ikke selv havde tænkt på?

Transport

Hvor end I skal hen, så skal du sikre, at I kan komme til og fra stedet. Det lokker helt sikkert flere kollegaer til, hvis I begiver jer ud på udflugt i samlet flok! Det udelukker også, at folk hopper fra, fordi de ikke har transportmuligheder. Hvis det desuden er et event, som kunne involvere alkoholindtagning, så er det rarest for alle, hvis det ikke skal diskuteres, hvem der skal holde sig på vandvognen. Det giver altid den bedste fællesoplevelse, hvis man er fælles om tingene. Dette gælder også en tur til et event. Det er faktisk ofte der, stemningen bliver bygget op. Så hvis du vil have de bedste forudsætninger for en succesfuld udflugt, så skal du levere transporten dertil (og fra!).

Budget

Det er altid en god idé, hvis du ved hvor stort budgettet for eventet er. Med denne information kan du nemlig sætte en realistisk målsætning, og samtidig sikre dig, at du ikke går over budget. Husk at have alle mellemregninger i mente, når du skal sammensætte regningen. Der er ofte en omkostning, som bliver overset eller glemt, og det er så ærgerligt, hvis alt ens planlægning slutter med et oversteget budget. Husk derfor alle omkostninger og gem evt. en del af puljen til uforudsete omkostninger.

Share